Zawór termostatyczny SD7V16
Opis
Zawór termostatyczny SD7V16
Zawór ten sterowany jest ciśnieniem i temperaturą pracy sprężarki. W łatwy sposób możemy zdiagnozować jego awarię, choć objawy są podobne do uszkodzenia zaworu rozprężnego.
Najłatwiej jego pracę ocenić w trybie kontroli ciśnień, gdy niskie ciśnienie LP jest za wysokie to jest po uruchomieniu klimatyzacji wzrośnie do około 5-6 bar i się utrzymuje stale oraz wysokie ciśnienie HP spadnie o kilka bar, przyczyna jest zazwyczaj ten właśnie zawór termostatyczny.
Nie wystarczy jego przeczyszczenie ale należy go wymienić na nowy - wystarczy lekkie zabrudzenia które zassie zawór i przestanie pracować właściwie, a układ klimatyzacji zamiast chłodzić oddaje ciepłe powietrze do wnętrza pojazdu.
Mocowany jest w płycie zaworowej wewnątrz kompresora Sanden SD7V16. Wymiana wiąże się z rozkręceniem tylnej części kompresora i demontażu płyty zaworowej. Oczywiście wykonujemy tą fazę pracy po odprowadzeniu czynnika z układu i demontażu sprężarki, mając ją na przysłowiowym stole ułatwi nam wymianę zaworu oraz na właściwą wymianę oleju sprężarki PAG 46.
Charakterystyka zaworu:
- Mocowanie:- nakrętka kontrująca w płycie zaworowej
- Liczba pin: 0
- Rodzaj zaworu: mechaniczny
- Marka pojazdu: AUDI, CITROEN, FIAT, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, VOLKSWAGEN
Dane techniczne
Producent Sprężarki | Sanden |
Rodzaj zaworu sprężarki | Mechaniczny |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.